Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 14 juli 2016

Byn har haft loppis i två dagar och jag och familjen har hjälpt till. Det är roligt att få träffa folk och många har dykt upp som jag inte har sett på åratal. Jag försökte sälja några gamla böcker, men det var inte det mest populära som fanns där (för att uttrycka det milt). Det var snarare så att jag kom hem med ett par extra böcker i stället.
Nu blir det ett par lugna dagar med sol och bad om vädret håller i sig. I går kväll la killarna ut nät så idag hoppas vi på abborrlunch.

Jag har läst Leif GW Perssons självbiografi "Gustavs grabb". Han skriver med sin egen röst. Leif GW är inte den som förskönar sig själv eller sitt liv. Det är en brutalt ärlig skildring om uppväxten som arbetarbarn, med pappan som tryggheten och kärleken och mamman som fienden. Om man gillar Leif GW så tror jag nog att man gillar boken också. Jag gjorde det i alla fall.  Det var intressant också att läsa om hans väg mot den roll han han har idag inom polisväsendet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar