Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

tisdag 24 juni 2014

Efter en veckas semester så kunde jag inte riktigt hålla mig idag. H fick så lov att följa med mig till skolans bibliotek och städa klart det som jag inte hann sista arbetsdagen. Han muttrade en del om barnarbete och jag fick kompensera genom att låta honom åka linbana några gånger på skolgården.I slutet av terminen kom vi på den strålande idén att vi skulle byta plats på alla böckerna och det tog naturligtvis lite längre tid än planerat. Inte för att det är färdigt och perfekt nu heller men grovarbetet är avklarat.
Annars försöker jag sätta in kort, packa inför semestern och städa. På lördag far vi norrut, äntligen. Det händer inte så mycket trots det något ostadiga vädret. Jag orkar inte ens läsa ordentligt. Tidigare i våras lånade jag "Analfabeten som kunde räkna" av Jonas Jonasson. Då hann jag bara läsa en bit innan det var dags att lämna tillbaka den. Nu har jag fått tag i den igen, men det är svårt att komma in i den. Tempot är halsbrytande och den dramatiska och ironiska tonen gör mig smått andfådd. Det ryms en del tänkvärd politik och levnadsvisdom mellan alla tokigheter men jag blir mest trött av det hela just nu. Naturligtvis kommer jag att läsa ut den, men det går lite trögt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar