Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

måndag 14 april 2014

fågelliv och historiska romaner

Klockan är åtta och det ser ut att kunna bli sol idag också, även om det är lite grått just nu. Ekorren och småfåglarna slåss om platsen i fågelbordet. Igår hade vi en domherrehona som inte mådde så bra. Hon satt, helt uppburrad och tuggade i snön. Barnen var mycket bekymrade. Vi har också en stenfalk som håller småfåglarna i schack. Häromdagen jagade den en annan liten domherre så att den dunsade in i altanfönstret och tvärdog, till barnens sorg. Så är det att vara på landet och uppleva naturen på nära håll.
Jag har börjat läsa "Den blå hertiginnan" av Philippa Gregory, den den tredje boken om de engelska drottningarna i rosornas krig. Den här gången får vi följa Jacquetta Saint-Pol. Har endast hunnit läsa 23 sidor än så jag har inte så mycket att berätta än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar