Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

tisdag 23 april 2013

Joyce Carol Oates

Tisdag kväll och jag kom hem sent efter möte på jobbet. Ute är det våldsamma och kortvariga regnskurar. Himlen är persikogul, mycket ovanlig himmelsfärg.
Jag har börjat läsa Joyce Carol Oates
 
 
 men det är svårt att komma in i den eftersom jag fortfarande inte riktigt lämnat häxor, demoner och tonåringar med magiska problem.
Joyce Carol Oates bok är en ungdomsroman som handlar om den femtonåriga Jenna som förlorar sin mamma i en bilolycka. Jenna länner sig skyldig till olyckan. Hon är arg och ledsen och vill helst försvinna in i sin fantasivärld där hon kan låtsas att inget hänt. Ungefär så långt har jag hunnit. Jag har aldrig läst en ungdomsroman av Oates tidigare så det är lite spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar