Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

lördag 22 december 2012

Mysmorgon med Fantasy

Angie Sage är författaren till en ungdomsfantasyserie om den unge trollkarlslärlingen Septimus Heap,.Det är en klassisk historia om kampen mellan ont och gott, skrivet med humor. Jag har nu kommit till den femte boken; "Sirenen". Septimus och hans vänner har just kommit hem från ett dramatiskt uppdrag (som jag inte riktigt kommer ihåg alla vändningar kring eftersom det är ett par år sedan jag läste den förra boken.) Nu ska han bara hämta hem brodern och vännerna i handelsstaden där de gjort ett kort uppehåll. Han flyger dit på sin egen drake, Brandsprutan, men inget går naturligtvis enligt planerna. Längre än så har jag inte hunnit.
Idag blir det städning, julpyssel, matlagning och kanske att jag hinner skriva lite på årets "Vad jag har läst-lista"...

1 kommentar: