Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

tisdag 10 juli 2012

Varje dag läser vi om det dåliga vädret runtom  i Sverige. I Småland är det katastroföversvämning. Här har vi haft flera härliga sommardagar med bad och båtturer. Så vi kan verkligen inte klaga.  Igår lyckades jag bränna mig på ryggen till och med.

Just nu har jag en Nora Roberts på gång, "Som en drömbild". Det är den första delen av en "Bröllopstriologi" (jag inser att det  låter oerhört oseriöst och det är det också.) Gränsen mellan denna bok och en Harlequin är hårfin, men när man ska ligga på bryggan, titta på sju plaskande barn och försöka få ett sammanhang i det man läser så krävs det något lättsmält. Jag visste precis vad jag skulle få när plockade den här i pockethyllan på den lokala bokhandeln så jag är nöjd.

Mac är bröllopsfotograf och har en firma tillsammans med sina tre väninnor. Företaget går ut på att arrangera bröllop, från början till slut. Mac har en galen mamma som bara utnyttjar sin dotter och försöker lura henne på pengar. Hela hennes barndom har kantats av mammans kärleksaffärer och äktenskap. Detta har gjort henne misstänksam mot relationer i allmänhet och karlar. Så dyker en man upp, Carter. Han har varit kär i Mac sedan han gick i skolan och blir naturligtvis bedårad även nu efter tolv år när de möts igen.
Ja, ni förstår konceptet...Nästa del i serien ska tydligen handla om väninnan Emma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar