Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 26 augusti 2011

Okej, jag tar lite tillbaka mina hårda ord om språkdidaktik. När jag väl tagit mig i kragen och börjat läsa så insåg jag att det kanske var en liten aning intressant. Men,oh, vilket rent och snyggt hem jag åstadkom innan dess.
Jag var mycket nöjd med mig själv på eftermiddagen eftersom jag kände att jag läst allt jag skulle och var i perfekt fas inför kursstarten på torsdag. Klockan tre kom jag ner på jorden igen med en smäll då posten kom. Det ramlade in ett brev från kursledarna med lite kompletteringar till vad vi ska läsa, dvs tre kapitel till. Kanske vore det inget större problem om jag hade böckerna. Men, jag har suttit på biblioteket och läst referensexemplar. Jag får väl förhandla till mig en kväll i veckan på biblioteket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar