Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

måndag 26 oktober 2020

Läslov

 Det är måndag, grått och regnigt men ganska varmt ute.

Jag har haft en otroligt lugn dag på jobbet eftersom det är lov. Har städat, gjort en kurs på Digiteket, en lärplattforn där bibliotekarier ska utvecklas digitalt, och lite annat pyssel. Mitt barn är på höstlov med sina kusiner hos sin morfar och mormor så det är väldigt lugnt hemma.

I helgen har vi mest slappat och städat. Jag läser fortfarande högvis med böcker och nu sitter jag också på jobbet och försöker hinna läsa in mig på nyheter eftersom jag hoppas på att få ha ett gäng bokprat om ett par veckor då det är Barnboksveckan. Vi får se hur mycket lärarna nappar.

Böckerna jag läst sedan sist är     















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar