Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 6 januari 2016

Boktips om lästips!

Tänk att det blev vinter ändå! -20 grader och snö. Kaninen sitter och huttrar på altanen, under en filt. Ja, det kanske är att curla den lilla pälsbollen, men vi känner att hans vinterpäls inte är riktigt så varm som den borde. 
Jag såg att jag tipsat om podden Läs för  livet vid två tillfällen, men den är ju så bra.
Ett annat tips som jag fått från senaste kursen är Aidan Chambers "Böcker inom och omkring oss". Så många bra tips, både för mig som lärare och som kommande bibliotekarie. Det är egentligen inte nya saker, men det är sådant där som man behöver påminnas om och när jag läste den så kom jag plötsligt ihåg varför jag gör vissa saker. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar