Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

söndag 15 november 2015

Skriver några korta rader innan jag ska skjutsa H till simskolan.
Jag har uppenberligen lite svårt att uttrycka mig nuförtiden. Igår började jag tänka och skriva om krig men jag avslutade med att skriva om miljön, i samma mening. Hm...Ber om ursäkt för att tankarna skuttar omkring utan att jag själv ens hänger med... Har ändrat lite i inlägget. I alla fall är det mycket som händer i världen som man känner att man inte vill vara med om och inte  kan påverka. Och på tv visar de usla såpor där allt handlar om egon, pengar och lyx. Ja, jag är pessimistisk just nu, men vad ska man annars vara?  När jag går in och läser Facebook så vimlar det av kommentarer som handlar om att vi ska stänga gränserna, ta kål på fiender och ta hand om oss själva. Hur blev det så här?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar