Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 10 februari 2017

I afton dans med Jannez!

För första gången på åtminstone femton år ska jag få gå på dans! Jag är mycket förväntansfull och uppihejsan. Under min uppväxt, tonår och lite till så dansade jag så ofta jag kom åt.  Det var bland det bästa jag visste. Men så flyttade jag till en stor stad, ingen av mina kompisar dansade och sedan träffade jag T som vägrat dansa sedan första dagen. Så jag har tryckt undan den där glädjen i dans. Men, ikväll är det dags! Jag vet egentligen inte vad jag ska förvänta mig, som i gamla tider blir det ju inte. Men det spelar inte så stor roll, det kommer att bli kul. Jag hoppas bara att någon ska vilja ta en svängom med mig och att det är någon som har den rätta schvungen..

Har läst "Utvald", den tredje delen av Ally Condies serie om Cassia. Det var en riktigt bra serie som handlar om vad människor behöver. Trots alla moderniteter, och det tillrättalagda samhälle som Cassia lever i så behöver den mänskliga själen näring. Konst, musik och annan kreativitet är så grundläggande behov att de inte går att trycka ned, hur mycket än överheten än försöker, det är budskapet.. Jag tänker på en maskros som tvingar sig upp ur asfalt. Trots att det är en ganska mörk värld som målas upp så finns det hela tiden ett hopp och en tro på att glädje och kreativitet inte går att stoppa.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar