Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

tisdag 1 juli 2014

Semester!

Så är vi inne i den ultimata sommarmånaden, juli. Dagarna är fyllda med sommaraktiviteter. Barnen har redan hunnit lägga ut nät två gånger med T och morfar. Några har torrtovat idag i solskenet. De två nya kajakerna har använts flitigt. H ligger just nu ute i tältet i trädgården. Tanken var att han skulle ha sällskap av sin kusin men hon ångrade sig rätt snabbt och gick in. Så nu får han sova med sin pappa i stället. Att meta från bryggan är ett annat populärt tidsfördriv. H sätter sig också då och då och läser serietidningar. Han kan bli helt fast i det. Det är mysigt att få försjunka i läsning precis så länge man vill, även när man inte kan läsa.

Min engelska bok som jag läser just nu heter "The Lake of Dead Languages" av Carol Goodman. Det handlar om Jane som är lärare i latin på den flickskola där hon själv har gått en gång i tiden. Hennes egen tid där slutade med en tragedi, båda hennes bästa vänner drunknade. Nu jobbar Jane på skolan, bor ensam med sin fyraåriga dotter och försöker skapa ett tryggt liv för sig och dottern. Plötsligt börjar det förflutna göra sig påmint när Janes gamla dagboksanteckningar dyker upp och läskiga saker händer. Boken är lättläst och ganska spännande. Jag ser fram emot att få veta om mina gissningar stämmer om vad som egentligen har hänt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar