Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

söndag 29 juni 2014

Äntligen är vi på vår sommarsemester. Kom igår kväll till ett grönt och lummigt. om än ganska kyligt Jämtland. Vi var inte länge här innan barnen hade hunnit bada i sjön (mycket kallt) och rusat runt gården som ystra kalvar. Plötsligt kom ett skyfall med en enorm regnbåge som bakgrund. Jag drabbades av barndomsnostalgi och rusade ut och dansade i regnet iklädd bikini. Efter två minuters chock från barnen, som trodde att det slagit slint totalt så kom de också skuttandes. Inget är så uppiggande som att vara ute i ett sommarregn. det vet man ju.

Med nöd och näppe hann jag avsluta "Analfabeten som kunde räkna". Är glad att kunna lägga den till handlingarna. Jag var inte alls på humör för en speedad humoristisk historia med instoppad samhällskritik.
Nu har jag börjat på en engelsk bok som jag lånat av min syster. Just exakt nu kommer jag inte ihåg titeln så den får ni nästa gång. Att läsa på engelska innebär ett motstånd för mig trots att jag inte har problem att förstå. Men, eftersom jag tjatar på mina elever om hur bra det är att plöja en bok på engelska emellanåt så måste jag förstås föregå med gott exempel.

Är just nu ganska avundsjuk på min syster som just bokat biljetter till bokmässan i september. Jag vill också åka dit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar