Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 18 augusti 2010

Sådärja, nu är man igång med elever och allt. 28 stycken tioåringar i rader i klassrummet. Det finns inget utrymme för kreativa bänkplaceringar. Men vi får väl vara kreativa på andra sätt.
Just nu står jag inför en utmaning! Hitta en högläsningsbok som inte två tredjedelar av klassen har hört eller läst redan!
Måste nog göra ett besök på biblioteket i helgen för att hitta något riktigt bra. Jag har ännu inte hunnit hitta och läsa "Sifferdjävulen", men ska jobba på det. De här barnen verkar ha läst och hört mycket böcker vilket är jättebra men innebär att jag får jobba lite för att det ska bli intressant, ett kärt problem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar