Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

söndag 8 augusti 2010

bokbloggsjerka

Jag har hittat en kul sida för oss bokbloggarfantaster. Den heter "bokbloggsjerka" och där kan man hitta olika bloggar, boktips och även månadens uppmaning. För tillfället vill de att man ska berätta om vad man läser just nu, så här kommer det...
Jag håller på med Barack Obamas bok "Min far hade en dröm". Trots att den skrevs för ett antal år sedan, långt innan han blev president så kallar han det sina memoarer. Han beskriver sin historia och förklaringen till att han blivit den han är. Det är en fascinerande berättelse och han är ärlig om sina ungdomssynder, droger t ex.

På nattygsbordet ligger också "Snö" av Orhan Pamuk och dammar. Jag SKA läsa ut den, men det gå segt som bara den...

1 kommentar:

  1. Angående Heberlein har jag inte läst hennes Jag vill inte dö jag vill bara inte leva, men eftersom så många berömt den så blir det nog av att jag läser den strax! tack för tipset

    SvaraRadera