Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

måndag 30 augusti 2010

Jag insåg idag på jobbet, när jag åt min smaskiga lunch och läste min bok, att jag inte skrev ut hela titeln på Alexander McCall Smiths bok när jag bloggade igår. Den heter "Livet på Scotland Street 44". Trots att jag inte hunnit läsa speciellt mycket idag har jag hunnit en bra bit redan. Det är, precis som jag hoppades, en lättsmält och gemytlig historia om människorna i ett hyreshus i Edingburgh. Man får lära känna Pat, en 20-årig tjej, som just påbörjat sitt andra sabbatsår innan hon ska börja plugga. Det första året var så misslyckat att hon vill börja om från början. En annan karaktär är Bruce, 24 årig, bostadsvärderare, som har en favoritperson i hela världen...sig själv! Hans bästa spegel i lägenheten finns i badrummet och anledningen till att den är så bra är att det är en helkroppspegel så att han kan beundra hela sin vältränade och vackra kropp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar