Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

lördag 5 december 2009

Idag har jag bakat pepparkakor samtidigt som jag lyssnat färdigt på "Den gamle och havet". Den var jättebra. Vilken kamp den gamle Santiago utkämpade mot den gigantiska svärdfisken! Slutet förvånade mig lite. Jag förväntade mig att han skulle gå under i sin båt eller bli uppäten av hajar.

Jag är också mitt inne i "Boktjuven". Även den har fångat mig totalt. Hans Hubermann är min typ av hjälte. En människa som gör det rätta i det tysta utan att försöka ta alltför mycket plats i världen. Sådana hjältar ska vi vara rädda om. De behövs överallt.

Om det är någon som är intresserad av att läsa mer om Laura Ingalls Wilder så finns det en hemsida där man både kan läsa om henne och se bilder. Åh, om jag någon gång fick resa till Missouri och besöka museumet någon gång...
Hemsidan heter http://www.lauraingallswilderhome.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar