Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 27 september 2013

Äntligen lördag!

Äntligen lördag och vi var klarvakna i vanlig tid, klockan sex. Är inte det typiskt så säg? Men det är ändå härligt förstås att få ligga och mysa, läsa tidningen och fika i sängen. Idag ska vi testa och ta av stödhjulen på H:s cykel. I ett par veckor har han cyklat utan att egentligen använda dem så vi tror att han är mogen. Igår var det min sista dag i klassen jag tillbringat min tid den här hösten. Stämningen blev lite sorgsen. Nu ska de få en helt ny lärare igen och det är ju alltid jobbigt även om jag säkert tror att det kommer att bli bra. Jag ska återvända till min engelska i femman men jag kommer att sakna "min" klass.

Det är mycket som snurrar i mitt huvud just nu, eller det gör det alltid förstås, men mer än vanligt. Jag har svårt att koncentrera mig på djupare litteratur utan håller mig till lättlästa bladvändare som lugnar hjärtat. Emma Hambergs andra del i serien om Tessan i Rosengädda, är perfekt för det ändamålet.

Tessan fick det gamla stationshuset av Jane och känner sig fri och lycklig för första gången någonsin. Hon planerar att öppna resturang och renoverar huset och provlagar mat för fullt med geten Bella som sällskap. Men, som alltid så händer saker som komplicerar tillvaron för Tessan och hennes nya vänner. Och det gamla livet gör sig påmint på ett oväntat sätt...
När boken tog slut var min första tanke; visst måste det komma mer i den här serien?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar