Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

måndag 9 september 2013

Vi har en lite trist vecka eftersom vi har skickat T på älgjakt. Han har det bra, blir ompysslad av sina svärföräldrar, får sitta på en stubbe och lyssna på skogen medans vi får jobba och slita. Jag tröstar mig med att komma ikapp alla svt.play-serier som jag inte hunnit se, läsa och gå och lägga mig tidigt.

Jag har just avslutat  "Den vita drottningen" av Philippa Gregory. För den som läst hennes historiska romaner så väntar egentligen inget nytt. Det handlar om den fascinerande drottningen Elisabeth Woodville som befann sig mitt i kampen om den engelska kronan på 1400-talet. Philippa Gregory vet hur man beskriver den medeltida miljön så att man känner sig där. "Den vita drottningen" är första delen av en triologi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar