Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 12 september 2013

Både jag och H blev lite uppspelta imorse när vi tänkte på att det är fredag imorgon! Det har varit en lång vecka och nu längtar vi väldigt mycket efter T som jagar älg.Han kommer hem på lördag och sedan är ordningen återställd. Ibland är det bra att vara ifrån varandra så att man kommer ihåg att längta lite

Så, man får trösta sig med bra böcker och tv-serier. Jag följer just nu den norska serien "Halvbrodern" som handlar om Barnum och hans familj. Halvbrodern Fred har varit försvunnen i tio år och Barnum letar efter honom. Samtidigt som han letar så skriver han om sin uppväxt och historia. En klart sevärd berättelse som baserar sig på boken med samma namn av Lars Saabye Christensen, Boken finns förstås på min "att läsa-lista".

1 kommentar: