Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 5 september 2013

Stad av skuggor


Jaha, så var det snart fredag igen! Min syster, systerdotter och jag var på bio igår och såg filmatiseringen av "Stad av skuggor". Vi var rörande överens om att boken var bra när vi läste den i somras och  det var spännande att se vad de skulle göra av historien i filmatiseringen. Jag tyckte att det var lite för mycket slagsmål på bekostnad av intrigen. Specialeffekterna var snyggt gjorda och jag var tacksam över att veta vad som skulle hända, annars hade jag nog faktiskt tyckt att det var lite läskigt. På det stora hela var vi alla tre nöjda med filmen och tyckte det var roligt att ha sett den även om det kanske inte var något  mästerverk.En rolig bonusdetalj är att huvudrollsinnehavaren; Lily Collins är dotter till musikern Phil Collins.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar