Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

lördag 10 april 2010

Kerstin Thorvall


Jag har just läst på nätet att Kerstin Thorvall har dött! Hon var en person som inte lämnade någon oberörd. Min mormor tyckte INTE om henne (de hade bott grannar i Sollefteå för länge sedan). Thorvalls åsikter var oftast kontroversiella och vad man än tycker om det så anser jag nog att vi behöver sådan personer i världen, sådana som ruskar om oss och får oss att tänka. Kerstin Thorvall lämnade ut sig själv, och sin familj, på gott och ont, vilket var anledningen till min mormors antipati. Jag kan inte påstå att jag förstod mig på hennes åsikter och hon kändes som en bitter kvinna. särskilt på äldre dagar, men hon förskönade ingenting. Så, en stark personlighet har försvunnit från världen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar