Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

måndag 26 april 2010

I fredags hade vi fredagsmys på jobbet. Våldsamt trevligt och ett av de stora samtalsämnena blev min bok som jag just har läst. Jag har rekomenderat "Mogen för skrubben" till alla! Det blev en riktigt intressant diskussion om läraryrket, hur man ska leva livet och sådant...

Nu har det varit helg med sol och nya vårskor för H vilket innebär att jag inte har hunnit öppna en bok på flera dagar. Om man är ett år och har fått sina första vårskor så vill man bara gå och gå och gå...Stannar man så är det BARA för att man ser något intressant på marken som man måste smaka på (till pappas förskräckelse eftersom han är lite kräsmagad...) eller för att man hittar någon snäll gammal tant eller gubbe som man måste prata häst och räv med. Just nu är H inte ens sugen på att läsa böcker eftersom det är så svårt att läsa och gå samtidigt. Idag när vi kommit hem från lekplatsen och H somnat så började jag i alla fall på "Love Janis". Janis Joplins lillasyster Laura har skrivit en bok om sin kändissyster. Den verkar lovande bara jag får ro att sätta mig ner en stund. Skulle behöva tömma diskmaskinen också, pust...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar