Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

söndag 1 januari 2017

Minianalys av årets lästa-lista

Årets lista på vad jag har läst är nu klar. Jag har tröskat igenom 70 böcker i år och då räknar jag också några böcker som jag har läst högt för H. Förra året läste jag 51 böcker och året dessförinnan 48. Så det går åt rätt håll. Om jag ska hitta någon förklaring till siffrorna så är den nog att jag i år har prioriterat att läsa framför att blogga. Dessutom har jag läst en hel del barn- och ungdomslitteratur som ju går snabbt. Väldigt få karlar finns med på min lista. Det är något som jag själv tycker är lite intressant.

Som jag skrev i mitt förra inlägg så har jag några saker som jag tänker satsa på under 2017.

* Läsa fler manliga författare
* Läsa klassiker
* Läsa poesi
* Läsa engelsk litteratur.

Jag funderar på att utmana mig själv att läsa dikter och skriva månadens dikt på bloggen. Enköpings bibliotek har månadens dikt som de trycker upp och som man kan hämta på de olika biblioteken på en liten lapp och det är uppskattat av besökarna.

Min januaridikt är den som Enköping hade som sin decemberdikt.
Min enda ledstjärna när jag ska välja dikt kommer att vara att jag själv ska tycka om den...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar