Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 5 januari 2017

I natt var det -25 grader här. Det var med viss bävan jag gick ut och hämtade kaninen nu på morgonen. Tänk om han frusit ihjäl? Han brukar få sitta på altanen , på en mjuk kudde, när vi är hemma, så att han känner att han umgås med oss. Men på nätterna är han i sin utebur. Förutmom rätt så kalla örontippar så var han helt okej. Men, blev glad när jag kom.
Igår var det flera familjemedlemmar som var ute och reste vilket kändes läskigt med tanke på hur kallt det var och att vi hörde om i alla fall tre bilolyckor. Får man motorstopp ute i skogen så är det inte kul när det är för kallt.
Jag ska starta bokcirkel! Är väldigt uppihejsan.
I slutet av januari ska jag dra ihop några kompisar, fika och prata läsning. Lite pirrigt blir det nog med tanke på att jag ska hålla ihop det. Men jag ser verkligen fram emot det. Och det är ju förstås folk jag redan pratar böcker med när vi ses så jag vet att vi kan.

Annars så har jag inlett året med en gammal Nora Roberts. "Älska och förlåta", om Vanessa, som efter tio år kommer hem till sin stad och ska försöka försonas med sin mamma. Och den första hon stöter på är förstås sin gamla ungdomskärlek, numera den tjusige och uppskattade doktorn.
Den var ett lagom jullovsprojekt att plöja.

Nu läser jag "Gånglåt" av Elin Olofsson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar