Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 7 december 2016

Under filten-böcker

Imorgon är det en stor dag, igen. Då kommer författaren Alex Haridi till vår skola. Han ska träffa årskurs 8 och prata om sin bok "Huset mittemot" som jag bloggade om den 23 augusti 2016.
Sedan ska jag skjutsa honom till tåget och det känns nervöst. Tänk om jag kör fel? Sannolik händelse när det är jag.

Jag tycker att det vore mysigt med en under filten-lista så här kommer några böcker som kan få en att glömma decembermörkret för en stund.
 

Under filten-böcker

*  Eleanor and Park (Rainbow Rowell)

* Rabbit Hayes sista  dagar (Anna McPartlin)

* Flyga vilse (Kristin Hannah)

* Den sista fristaden (Tracy Chevalier)

* Alla dessa vackra nederlag (Jess Walter)

* Det lilla bageriet på strandpromenaden (Jenny Cogan)

* Nattens cirkus (Erin Morgenstein)

* Den japanske älskaren (Isabel Allende)

* Miniatyrmakaren (Jessie Burton)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar