Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 8 december 2016

En lyckad dag, igen!

Har jag sagt att jag älskar mitt nya jobb? Jaha, det har jag...Kanske blir lite tjatigt i längden, men idag har det varit en sådan rolig dag igen.
Förmiddagen med de där mindre barnen som ser biblioteket som en skattkammare och mig som en trollkarl som kan plocka fram allt de behöver (nästan i alla fall). Nu känner jag många elever på skolan så bra att jag börjar få förtroenden, som att någon har klippt sig, att någon ska till badhuset eller bara att de längtar tills på lördag för då ska de hämta sin nya kanin. Ja, ni vet...

Efter lunch kom Alex Haridi, en sådan trevlig ung man, som mormor skulle ha sagt. Jag fick följa med när han träffade åttorna och det var riktigt bra. Slutligen kom då eldprovet. Jag skulle se till att han kom till tåget. Det gick också och jag känner mig supernöjd. Tänk att ha ett jobb där man får läsa bra böcker och sedan hänga med författarna. Och betalt får man till på köpet! Jag måste ha god karma just nu!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar