Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

måndag 21 november 2016

Kraja

Det var ju Kraja som var musikteatergruppen som kom till biblioteket igår! Jag var så uppihejsan över mina uppgifter med möblering och fika att jag inte hade reflekterat över det. Med föreställningen Helgas resa sjöng de och berättade de  för fyra- och femåringarna om Helga som ville hitta sånger till sin farmor och begav sig ut på vandring. Det var jättebra. Publiken var också jättebra, helt uppslukade av sagan. Den enda som nog kunde ha skött sig bättre var jag. Jag hade ju glömt att köpa ost och i villervallan la jag aldrig fram någon smörkniv. Puh, jag blev också lite extra nervös när jag mitt i alltihop förstod vilka som var där. Nåja, kul var det i alla fall.

Ni får en sång av Kraja,från 2013, men en julsång eftersom vi snart är framme vid första advent.


Den signade dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar