Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 16 november 2016

Igår var det en sådan där rolig dag när det var en jämn ström av folk som kom in i biblioteket hela tiden. Barn som hängde med sina föräldrar och bokcirkeln som sitter hos oss ibland. De har så roligt. Jag hör bara hur de skrattar och diskuterar livligt. En sådan bokcirkel ska jag vara med i någon gång! En kille låg och halvsov i en soffa. Efter ett tag frågade han vilka de var som skrattade så mycket? Jag förklarade och efter en stunds funderande konstaterade han filosofiskt att "tja, vissa går på vinprovning, vissa är med i bokcirklar". Jo, så är det ju, kunde inte ha sagt det bättre själv.
Dagen inleddes förresten med "Kura gryning" där jag läste den fantastiska boken "Hermans sommar" av Stian Loe, för ett gäng andraklassare. Det blev superbra och boken väckte, med sina vackra bilder och filosofiska funderingar, en hel del tankar hos barnen,

Så, jag har läst mycket i höst men inte hunnit skriva om allt. Så här kommer en snabb redogörelse...


Jag kommer att skriva mer om böckerna nästa gång.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar