Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

söndag 1 december 2013

Så är det första advent. Vi hetsstädade igår och pyntade så nu är det adventsmys för hela slanten. Vi har bakat pepparkakor och varit på adventsfyrverkeri som Uppsala bjuder på varje år. Imorse såg vi första delen av julkalendern. Jag tyckte det var bra. H passade på att göra lite annat som han inte hade hunnit med under helgen. Antar att han är lite för liten.

Jag läser om bilden av bibliotekarier. "Bibliotekariesterotypen i populärkulturen" av Richard Ohlsson. När jag började på boken hoppades jag att jag skulle få lite information om livet som bibliotekarie, vad de gör och så. Hittills, efter cirka femtio sidor, tycker jag att jag mest fått veta vad man inte pysslar med, ser ut som eller är för människotyp. Jag läser vidare och hoppas på något mer matnyttigt snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar