Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

måndag 2 december 2013

Min hjärna är just nu så speedad att jag vaknar mitt i nätterna och tänker på vad jag ska göra på jobbet, när jag ska göra det och vad jag ska säga till olika människor. Det är dags för ett rejält jullov helt klart. Jag försöker plöja igenom "Bibliotekariestereotyper i populärlitteraturen", men den är så torr och poängterar mest vilken sned bild man får när man läser om bibliotekarier. Jag vill drömma mig bort, veta mer om yrket och hur det egentligen är att jobba på bibliotek. Boken känns som en avhandling, vilket den kanske är också för den delen. Titeln säger vad man får, men nja, det var ändå inte vad jag hoppades på.
                                                            
I jul ska jag nog bara läsa ungdomsböcker och fantasy! Har börjat läsa "Viridans blod" av Lene Kaaberböl. Det är den andra boken i barnboksserien "Vildhäxa". Jag har haft "Vildhäxa" som högläsningsbok i två klasser och nu vill jag veta fortsättningen.. Mycket roligare läsning än den om missförstådda bibliotekarier minsann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar