Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

söndag 22 december 2013

Äntligen är vi på jullov!
Här är det snö, domherrar i utegranen och rävspår på vägkanten. Jag har drabbats av stickningsmani och kan inte sluta på tröjan jag håller på med. H är just nu ute och går på sjön i vintermörkret med sin pappa och mormor. Utrustad med ficklampa och trevligt sällskap gjorde att humöret var på topp när han gick.
Bredvid garnnystanet ligger boken "Läsarna i Broken Wheel rekommenderar" av Katarina Bivald och jag önskar att jag kunde läsa och sticka på en gång för den verkar vara en ren chokladpralin i bokväg. Enligt bokens baksidesinformation ska det vara en "romantisk och humoristisk feel-good-roman om vänskapens kraft,kärleken till böcker och om att hitta sin plats i tillvaron."
Mer lovande än så kan det knappast bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar