Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 13 december 2013

Inget inspirerande inlägg precis...

Vilken författarduo tillhör dina favoriter? (Alternativt: finns det någon författare vars böcker du har gillat både under författarens riktiga namn såväl som dennes pseudonym)?

Jag kommer just nu inte på några författarduos direkt, utom Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren som har skrivit "Cirkeln", "Eld" och "Nyckeln" och de är ju bra. Tja, förresten, Lars Kepler skriver också bra. "Hypnositören" är den enda bok jag kommit mig för att läsa men den är bra och jag har tänkt läsa de andra. Har aldrig läst något de har skrivit i eget namn.  Hm, får nog läsa de andra inläggen på Jerkan istället för att komma med något smart inlägg själv idag.

8 kommentarer:

  1. Åh, men Kepler! Att jag inte tänkte på det! :O Tror att det beror på att många kanske bara använder ena namnet på boken :/

    SvaraRadera
  2. Ditt svar är långt bättre än mitt magplask :).

    SvaraRadera
  3. Engelsfors var ju det enda jag kom på också så där fick du ingen hjälp ;-)

    SvaraRadera
  4. Tycker att Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren är ett klockrent svar :)

    SvaraRadera
  5. Hade också svart att komma på duos men Mats och Sara kom jag på :-)

    SvaraRadera
  6. Jag är något slags unikum i veckans jerka och har varken läst Engelforsarna eller Kepler ;)

    SvaraRadera
  7. Kan verkligen rekommendera Keplers andra böcker :)

    SvaraRadera
  8. Jamen ditt första val var väl utmärkt... :)

    SvaraRadera