Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 6 december 2013

En lördagsjerka

Vilken skulle du helst vilja möta IRL och varför?

Hm, jag börjar med Laura Ingalls Wilder så har vi det avklarat.
En karaktär jag gärna skulle träffa är Miss Marple, Agatha Christies supertant. Kluriga och roliga tanter har jag alltid gillat.  Dumbledore i Harry Potter verkar också vara en spännande personlighet.  Bricken i Vibeke Olssons serie om sågverket i Svartvik skulle jag också gärna prata med. Hon är en så envis och klok person som orkar tänka på livets stora frågor trots alla umbäranden och slit.
Ja, det är svårt att välja. Kanske vore det enklare att välja vilka karaktärer man INTE skulle vilja träffa.

6 kommentarer:

  1. Håller med dig om miss Maple och Dumbledore! Vibeke Olssons böcker har jag tyvärr inte läst ännu.

    Svar: Haha! Ser att det är fler som nämnt just de två, populära personer helt enkelt! :)

    SvaraRadera
  2. Miss Marple tror jag att jag bara hade klarat i väldigt små doser :)

    SvaraRadera
  3. Miss Marple är ju för härlig, liksom Dumbledore. Bra val :)

    SvaraRadera
  4. Bricken kunde man ju haft en pratstund med, det håller jag med dig om.

    SvaraRadera
  5. Ja Miss Marple vill jag träffa! :)

    SvaraRadera
  6. Definitivt Miss Marple på min lista också! Funderade på LIW men av någon anledning glömde jag henne.

    SvaraRadera