Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

söndag 15 december 2013

Förkylningen sitter i, hostar, snörvlar och har en elak blåsa i munnen som gör att jag just nu tuggar som vår hund gjorde den gången han råkade tugga i sig en apelsinklyfta (ingen vacker syn). Jag har nämligen fortfarande känningar efter förra läkarbesöket på den andra sidan av  munnen.
Men, vi har vilat i helgen, sovit länge och bara gjort ett kort besök nere på stan för att inhandla de sista julklapparna igår. Om bara rösten kommer tillbaka, kraxar som en kråka, så kan jag nog jobba imorgon.
Jag orkar inte läsa något mer avancerat än ungdomsfantasy för tillfället, vilket ju inte är det sämsta," Familjen Bliss magiska bageri" kommer jag säkerligen att använda som högläsningsbok framöver. Rolig och spännande. Eftersom det är så modernt med drakar, häxor och trollkarlar så är det uppfriskande att läsa en fantasy som handlar om helt andra typer av magi.
Nästa bok jag huggit in på innehåller dock minst en elak drake, men den är väldigt spännande och bra ändå. "Drakens bok" av A.J.Lake handlar om kungasonen Edmund och skeppardottern Elspeth som är de enda överlevande från ett förlist skepp. De spolas iland tillsammans med en gammal träkista och hittas av den gamle mannen Aagard. Edmund och Elspeth visar sig ha varsin oanad gåva som för in dem i ett riktigt äventyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar