Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 20 december 2013

Årets sista bloggjerka

Den självklara frågan torde nog vara vad ni önskar er i julklapp, men det förutsägbara är en aning tråkigt tycker jag. Därför tänkte jag grilla er i ämnet om vad som kommer att bli ert bokliga löfte 2014.
Jag vet att det kan tyckas vara en knivig fråga så här mitt i all julstress så därför geer jag oss extra lång betänketid. Jerkan utgår nästa vecka och återkommer inte förrän den 10 januari. Innan dess borde vi väl ha satt våra mål inför nästa år, eller vad tror ni?

Jag har tre saker att ta tag i under nästa år. I ärlighetens namn så spökar det långt bak i huvudet att jag haft samma mål under detta år och har väl lyckats så där, men skam den som ger sig!
  1. Jag ska avverka lite fler böcker i bokhyllan och inte bara skaffa nytt...
  2. Läsa mer på engelska, har varit väääldigt lat på det området i år.
  3. Ta mig igenom lite fler klassiker. Har fortfarande inte läst "Röda rummet" som jag planerade att läsa för snart ett år sedan.
God jul på er!

6 kommentarer:

  1. Punkt ett där är något jag verkligen skulle behöva jobba på-

    SvaraRadera
  2. Säger som Monika, punkt ett behöver jag jobba på.

    SvaraRadera
  3. Har samma mål gått dåligt i år så behöver du ju i alla fall inte anstränga dig så hemskt mycket för att slå det nästa år - *glaset är halvfullt* :)

    SvaraRadera
  4. Ja punkt ett är något jag också känner igen :)

    SvaraRadera
  5. Hyllvärmarna är med bland mina mål med...

    SvaraRadera
  6. Att läsa klassiker tycker jag låter fint. Borde göra det själv också.

    SvaraRadera