Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

tisdag 25 oktober 2011

The Reader


Det blev en sen söndagkväll. Jag upptäckte nämligen att tv visade filmen "The Reader". Jag tyckte mycket om boken, skriven av Bernhard Schlink och folk runt omkring mig har rekomenderat filmen ett flertal gånger och nu dök den upp.
Det handlar om den 16-årige Michael som inleder ett förhållande med den mycket äldre Hanna. Hon vill inte bara ha sex med honom utan han får också läsa högt för henne.
En dag försvinner Hanna spårlöst, men i Michaels hjärta finns hon kvar för alltid och hans liv påverkas mycket mer än vad någon kunde tro. Utan att avslöja för mycket så dyker hon upp igen på ett oväntat sätt.
Kate Winslet spelar Hanna och Ralph Hennes den vuxne Michael. Filmen var precis lika bra som boken och vad T än säger så var jag vaken hela tiden. Jag snarkade inte alls mitt i!

Jag kommer för övrigt att fixa layouten på bloggen snart, för det här är inte bra....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar