Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 7 oktober 2011

Bloggjerkan

Veckans fråga är: Läser du helst bokserier eller föredrar du fristående böcker eller kanske en mix av båda?

För min del är det en mix av båda. I vissa fall är det med böcker som med filmer. Den första delen är jättebra men när man förväntansfullt kastar sig över del två så blir man besviken då det känns som utfyllnad och ett sätt att pressa lite mer ur ett vinnande koncept. Samtidigt är det ju så att vissa serier tröttnar man aldrig på. Det känns som att träffa gamla vänner. Jag längtar till exempel att få träffa Maisie Dobbs igen. Jag vet att det ska finnas en bok om henne som är på väg att komma på svenska, om den inte redan har kommit, men jag har inte sett till den. Hon som som skriver om Maisie är Jaqcueline Whinspear.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar