Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 7 januari 2011

Jullovsaktiviteter

De senaste dagarna har varit härliga, helt i H:s anda. Två dagar den här veckan har vi varit på Fyrishov och badat. H var våldsamt modig och vågade gå själv i bassängen, efter att ha satt på sig puffarna ordentligt förstås, med vatten ända upp till hakan. Första dagen hade han inga puffar eftersom hans dumma föräldrar glömde bort att han inte är en bäbis längre. Han studerade noga de andra barnen och såg att: puffar det ska man ha! Så han löste det själv med att fånga en simdyna som låg och flöt, knölade på den på armen och vägrade sedan att ta av den. Som tur var fattade vi vinken och nästa gång vi kom dit började vi med att införskaffa snygga och coola puffar och sedan var alla nöjda och glada.
Idag har vi varit med kussarna och åkt skridskor. Det var också mysigt. Skönt att vara ute när det är lite sol och inte så kallt.

Jag har äntligen kommit in i handlingen i "Spill" av Sigrid Kombuchen. I början tyckte jag att det var svårt att ryckas med och jag förstod inte riktigt varför alla tycker att den är så fantastisk, men nu har jag svårt att lägga ifrån mig den. Det svåra för mig är alltid att få tid att läsa mer än tio minuter i taget, vilket den här boken kräver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar