Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

tisdag 16 mars 2010

Pekböcker vi gillar nu

Vårsolen har gjort att det har blivit ännu mindre läst än vanligt, och bloggat, men det har blivit desto mer promenader i vårvädret. Ann Heberlein följer mig i handväskan, tar fram henne då och då när andan faller på och jag har en stund över. Det är bara lite kvar och sedan tror jag att jag ska läsa något glatt och romantiskt.
H hälsar att han har två nya favoritböcker som har allt, spänning, tårar, glädje och kärlek. "Apan fin" av Anna-Clara Tidholm handlar om den lilla apan som går ut och leker, träffar en elak hund och blir rädd. Som tur är ordnar allt upp sig på slutet och vi pustar lättat ut varje gång apan får en kram och ett glas mjölk av mamma. Den andra boken är "Bäbis dansar" av Ann Forslin. Även den är väldigt spännande när bäbisen dansar och snurrar fortare och fortare och sedan snubblar på ett kastrullock. Ajajaj, inte bra... Bäbis gör illa sig och det blir inte ens bra när pappa blåser (när vi kommer till den sidan är H alltid MYCKET bekymrad). Tack och lov så får bäbis plåster och då ordnar det sig, som tur är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar