Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 12 mars 2010

Ojoj, vilken fredag det varit...Min hjärna är totalt överhettad efter att ha umgåtts med barn som i princip klättrat på väggarna hela dagen. Vissa dagar skullle det vara lugnare att vara i ett hägn med vilda djur... Nu är det bara fredagsmys för hela slanten resten av fredagen! Kanske hinner jag läsa klart Ann Heberleins bok också. Den är bra, men tragisk och deprimerande vilket gör att jag läser lite annat emellan för att pigga upp mig. Jag tycker så fruktansvärt synd om hennes barn. Tänk vilken värld att växa upp i, att leva med en mamma som periodvis bara vill dö. Heberlein beskriver mycket bra hur det är att ha en psykisk sjukdom. Hon är totalt ärlig vilket gör hennes bok grym och trovärdig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar