Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 17 mars 2010

Hejsan på er!
Nu är jag färdig med "Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva". Utan att avslöja allt för mycket så var jag tvungen att googla på henne igår kväll för att se om hon fortfarande lever och, ja, det gör hon... Det dyker upp många frågor i ens huvud efter att man har läst en sådan där bok. Man inser vilket enkelt, okomplicerat och lyckligt liv man själv lever. Det måste vara fruktansvärt att lida av sådana depressioner, och maniska perioder, som Ann Heberlein gör. Jag önskar att ingen skulle behöva genomlida sådant. Dessutom läste jag i UNT idag att en psykiskt sjuk kvinna tagit sitt liv på psykakuten i Uppsala i måndags, efter att hon själv bett om att få bli inlagd. Det är verkligen tragiskt att läsa om, speciellt efter att ha fått en inblick i hur det är att leva med depression.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar