Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 25 mars 2010

bokhyllestädning

Jag städade bokhyllan häromveckan och hittade en bok som jag nu har i väskan och läser på jobbet, på min rast . Den heter "Kärlekens språk" och författare är Diane Schoemperlen. Hon är från Kanada och boken handlar om den kanadensiska kvinnan Joanna. Man får följa henne från det att hon är en liten flicka på 60-talet och genom hennes liv. Romanen består av 100 kapitel och författaren har valt ord från ett psykologiskt test som rubriker, t ex bord, hus, man, kvinna, vacker och rädd och sedan byggt upp berättelsen runt orden, ett intressant angreppsätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar