Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

tisdag 29 november 2022

Snart är alla julböcker på mitt bibliotek utlånade! Och december har inte ens börjat. 

Min julkänsla kom i söndags kväll när jag och svärmor gick på julkonsert med min systers kör. Konserten gjorde att vi aldrig hann tända första adventsljuset och inte hann vi dricka glögg. Och igår var vi för trötta så då blev det inte av heller och ikväll har jag jobbat kväll. Men imorgon kanske det händer. 

På lördag blir det födelsedagsmiddag med rödbetssoppa. Jag ska få matlagningssällskap av en systerdotter  så det blir extra lyxigt.  

På kvällarna blir det inte så mycket läst för tillfälligt eftersom jag antingen handarbetar eller somnar. Härom kvällen rasade plötsligt en bokhög bredvid sängen, precis när jag höll på att somna. Så då fick T vatten på sin kvarn. Han älskar att påpeka att vi snart inte kan sova i sovrummet eftersom böckerna håller på att ta över. 

Igår var det Augustgala och jag hade några kollegor där. Det hade varit väldigt roligt att följa med, men jag råkade missa att anmäla intresse. Men kanske kommer det fler chanser.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar