Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

måndag 5 december 2022

Och så blev det december...

I år julmyser vi allt vi kan. Vi har druckit glögg ett par gånger, julstjärnor i fönstren, slingor utomhus och tända ljus varje morgon när vi äter frukost och ser julkalendern. Vi tycker för övrigt att kalendern är bra.

I helgen hade vi födelsedagsmiddag för mig, som är ett äkta decemberbarn. Det var en lugn tillställning men mycket trevligt. Mina systrar och deras familjer kom. Inga födelsedagsböcker i år, men jag har ju en liten hög vid sängen som jag inte hunnit läst, T  kallar den gigantisk men han har så dåligt ögonmått.

I natt var det lite kallare så kaninen skulle sova i sin bur på altanen. När jag kom ut i morse hittade jag inte åt honom! Buren var tom och öppen och i hans vanliga bur i trädgården var det också tomt. Paniken skulle just slå till när jag såg ett par flaxiga öron i ögonvrån. Det var en mycket glad och hungrig kanin som kom för att säga godmorgon. Han hade helt enkelt brutit sig ut ur buren, oerhört nöjd med sig själv kan man säga...

Jag var otroligt sen i morse eftersom det skulle ätas frukost, tittas på kalender och pratas allvar med kaninen men till min stora lycka så var även bussen sen och jag hann med i sista sekund. Problemet var bara att när jag kom på jobbet så hade jag inte med mig någon dator. Den låg hemma i hallen så då var det bara att sätta sig på bussen igen och åka hem. Då var jag inte jätteglad. Som tur var hade den första klassen som skulle komma meddelat att de hade temaarbete och var tvungna att hoppa över biblioteket den här veckan.

Böckerna jag har läst sedan sist är "Fri från skulden" av Marianne Cedervall






"Midnattslöftet" av Lucy Diamond






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar