Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 12 juli 2017

Nu är det bara en ynka arbetsdag kvar! Sedan far jag som blixten till familjen, myggen, sjön, bryggan och allt annat som gör sommaren värd att leva!
Idag har det kommit bilder på hur barnen har bakat tunnbröd. Jag längtade sjukt mycket efter dem när jag såg det. Och som vanligt vid sådana tillfällen så tänker jag på min farmor, som lärde mig baka tunnbröd för länge sedan. Hon skulle ha varit så stolt över alla sina barnbarnsbarn som för traditionen vidare.
Trots allt är det inte så hemskt att jobba. Jag städar, gallrar böcker (har ni förresten hört den upprörde Janne Josefsson om hur biblioteket i Botkyrka bränner Astrid Lindgrens Pippi -böcker? Om inte så kan ni läsa läsa här .)
Botkyrka kommun har svarat med att man måste gallra lika många böcker på biblioteket som man köper in. Annars blir man snart översvämmad plus att man måste byta ut utslitna böcker emellanåt. De påpekar också att de köpt in nya Pippi- böcker men att där är Pippis pappa Söderhavskung och inte negerkung.
Ibland kan jag känna att Janne Josefsson är som en parodi på sig själv... Han har avslöjat många saker som behöver avslöjas, men ibland blir man bara utmattad.



Wisti


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar