Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 6 juli 2017

Nedräkningen har börjat...


Fyra arbetsdagar kvar. Sedan är det semester! Imorgon far alla mina killar norrut och jag blir gräsänka, en underlig känsla. Till och med kaninen åker på semester utan mig.
Arbetsveckan har annars varit bra. En riktigt bra dag var när de skaffade en ny avlarmningsplatta i disken. Jag har inte varit kompis med den gamla och mer än en gång har det känts ungefär som att jag har kört Qui gon-pass eller fjärilssimmat eller så när jag har stått där och viftat med böcker och filmer utan resultat.
Att vara på biblioteket i semestertider är roligt för plötsligt dyker det upp helt nya människor som man aldrig sett förut, glada avslappnade semesterfirare som strosar runt och botaniserar mellan hyllorna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar