Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 30 oktober 2013

LasseMaja

Tänk att nu är det plötsligt två dagars höstlov! Tyvärr är H fortfarande sjuk så vi kanske missar en trevlig kompislunch imorgon, men så kan det ju vara. Efter en mardrömsbussresa till jobbet, som tog en och en halv timme i stället för 35 minuter (bussen havererade) så har jag haft en fantastiskt mysig kväll med mina två åttaåriga syskonbarn. Vi har ätit på restaurant och sedan sett nya LasseMaja- filmen på bio

Båda barnen tyckte att filmen var jättebra, lagom spännande, rolig och läskig. Enda synpunkten var att Maja minsann aldrig har haft rosa hår förut och att det inte var riktigt okej att ändra på hårfärg bara så där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar