Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 22 augusti 2012

träningsvärk i rumpan

Nu är vi igång i full fart på skolan. På något lustigt sätt har det blivit så att jag har min arbetshörna på tredje våningen, personalrum samt två klassrum där jag har engelska på andra våningen, ett klassrum där jag är en hel del på första våningen och så längst ner i källaren finns biblioteket dit jag också springer en del. Detta gör att jag kommer hem med träningsvärk i rumpan på kvällarna. Som om inte det vore nog så försöker jag cykla de sju kilometrarna till jobbet åtminstone några dagar i veckan. Fortsätter jag på det här viset kommer jag att vara slimmad till jul, med granitrumpa. Det här året kommer att bli strålande, på flera sätt...

Jag har läst ut "De tre Miss Margarets" av Lousie Schaffer. Den var klart läsvärd även om jag tyckte att slutet blev lite hastigt och lustigt. Jag kände mig inte riktigt färdig med de frågor jag fått under läsningen. Den utspelar sig i den amerikanska södern, lite i samma miljö som "Niceville" av Cathryn Stockett. Skillnaden är att den fokuserade på femtiotalet och rasfrågan medan den här startar på trettiotalet och avslutas i nutid. Här är det de tre kvinnorna som är i fokus och deras utanförskap som gör att de blir vänner. Det finns också en speciell händelse som påverkar deras liv för all framtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar