Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 24 augusti 2012

Efter en intensiv, men rolig vecka så har vi fredagsmyskväll här. Smaskig middag med glass till efterrätt (-mamma, jag tror det är en glassdag idag...?!) och nu är det godnattsaga som gäller för killarna och jag ska strax  försjunka mig i "Hungerspelen" av Suzanne Collins. Det känns inte som att det finns så mycket att säga om den efter allt som redan skrivits och sagts. Men jag konstaterar att den är precis så bra som alla redan påpekat. Den utspelar sig i framtiden, i det land som tidigare var Nordamerika. Efter alla naturkatastrofer så bildades 13 olika distrikt. Det trettonde distriktet gjorde dock uppror och utplånades så nu finns tolv kvar. För att hålla folket i schack så hålls varje år en stor tävling, Hungerspelen, där en pojke och en flicka från varje distrikt ska tävla mot varandra. Tävlingen pågår tills det bara finns en kvar, vinnaren.  Mer tänker jag inte avslöja men det är hemskt och bra och jag kunde inte lägga ifrån mig den igår kväll utan läste mycket längre än jag borde ha gjort med tanke på att det var arbetsdag idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar